czwartek, 24 listopada 2011

FISKUS, a działalność charytatywna.

RÓŻNE ASPEKTY PRACY NAD NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ PRZY WYKORZYSTANIU MEDIÓW: TELEFONIA - DZIAŁALNOŚĆ CHARYTATYWNA, A FISKUS

W dzisiejszych czasach, mimo kryzysu ekonomicznego, Polacy bardzo chętnie wspierają fundacje działające na rzecz dzieci nieuleczalnie chorych, najchętniej wybieraną formą przekazywania funduszy na poczet pomocy chorym maluchom stały się SMSy. Z roku na rok coraz większa liczba obywateli decyduje się na przesłanie wiadomości za „symboliczną złotówkę” dla przykładu w 2002 roku na tą metodę zdecydowało się 4% darczyńców, natomiast w roku 2007 było to już 26,7% darczyńców. Głównymi powodem tego wzrastającego zjawiska są łatwość i powszechność dostępu, według ostatnich badań wykonanych przez CBM Indicator a zleconych przez UKE, aż 82% Polaków posiada telefon komórkowy.
Fundacja „TVN nie jesteś sam”, której jednym z głównych źródłem dopływu darowizn są właśnie SMSy w 2009 roku zebrała21 600 000 zł, jest to kwota niemal dwukrotnie wyższa niż pieniądze zebrane przez fundację TVN w roku 2005.
Musimy jednak zwrócić uwagę na smutniejszą część tej prostej i wygodnej metody niesienia pomocy, na dobroczynności i chęci dzielenia się z najbardziej potrzebującymi zarabia również państwo. Charytatywne SMSy obciążone są 23% podatkiem – dla zobrazowania skali: jeśli Jan Kowalski chce, aby do wybranej przez niego organizacji trafiły 3zł z jego prywatnych funduszy musi wysłać SMSa za 3,69zł, więc 69gr trafia do skarbu państwa, może wydać się nam,że to niewiele, jednak fiskus w 2008 roku z 22 426 284 zł, które darczyńcy przekazali na kilka czołowych polskich fundacji zabrał 4 044 084 zł, w tym roku ta kwota wzrośnie ze względu na to, iż z każdym rokiem liczba darczyńców rośnie i, że podatek z 22% wzrósł do 23%, czyli kolejny procent naszych oszczędności trafi do państwa, to przykre, bo te 4mln złotych mogłyby zdziałać znacznie więcej w rękach fundacji ratując setki dziecięcych żyć.
Niech ten artykuł nie zniechęci Cię do wspomagania najbardziej potrzebujących, ale niech stymuluje Cię do działania, do przyłączania się do kampanii takich jak „SMS BEZ VAT”, nie zapomnij o tym, że los potrzebujących leży w Twoich rękach.


Źródła:
http://pwc.serwery.pl/smsbezvat/?page_id=7

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz